Att lyssna på sin kropp..

Det här med att lyssna på sin kropp har nog hela livet varit min svaghet. Har jobbat fast jag egentligen borde legat hemma, kört på med ett leende på läpparna fast kroppen skrikit NEJ!! Men så kom den dagen då jag insåg att kroppen behövde en paus, en paus från något och bara vila. Bara vara. Kroppen sa ifrån på diverse ställen framförallt i knä och mage.. Var yr till och från och hade huvudvärk. Jag bestämde mig för att bara koncentrera mig på jobb och vila ett tag framöver. Nu har det gått lite mer än 2 veckor och jag har sovit mest hela tiden när jag inte varit på jobbet. Jag mår bättre och idag var första gången sedan ett skivstångspass på Friskis den 19 februari som jag tränade. En kort löprunda på 3,5 km blev det. Det var lite sådär halvtungt men skönt, riktigt skönt i vårsolen.. 

Nu är det dags för några timmars jobb men framförallt mina batterier är uppladdade och redo för våren! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: