Årets utmaning är över.. Jag gjorde det!!

I lördags var det som bekant dags för min enda och kanske största utmaning detta år, Tjurruset! Största eftersom jag började med en kondition som var på noll.. Orkade mig knappt igenom 2,5:an utan brännande lungor och en kropp som ville ge upp för alltid. Så när jag i mars började träna lite lätt var jag efter 2 veckor redo att ge upp.. Men skam den som ger sig. Löpturerna hjälpte mig med mycket tankar och funderingar och kan vara den bästa utmaning jag utsatt mig för. Vartefter månaderna gick med krämpor här och där, krånglande benhinnor och ett knä som så småningom blev utnämnt till ett löparknä klarade jag mig igenom utmaningen.. Tjurruset kan vara det roligaste och framförallt skitigaste lopp någonsin! Med en tuff bana som började redan innan första km var slut med att springa upp för en slalombacke och slutade med ett dike på flera hundra meter fullt med lervälling tänkte jag redan innan jag sprungit klart "när öppnar anmälan för nästa år"? Däremellan slalombacken och lervällingen någonstans kan jag ha badat i det kallaste vattnet någonsin, varit nära att ge upp, delat många underbara skratt och hjälpt en kvinna som fastnat i kärret. Jag gjorde det! Klarade min utmaning 2012! Tjurruset är över för den här gången... Nu börjar uppladdningen inför nästa års lopp! Alla mina nära och kära som också klarade Tjurruset jag är grymt stolt över oss alla!!
 
Trött, smutsig men äntligen i mål!
 
Värmande buljong behövdes efter mål..
 
Glad & smutsig
 
Pappa, grymt fokuserad i helvetesdiket..
 
Johan rejält smutsig..


Kommentarer
Postat av: Massi

Du är grym!

2012-10-12 @ 00:38:35
Postat av: Jossan

Det är så jävla coolt. Nästa år kan jag gott tänka mig att följa med och heja på bara för att se hur jobbigt det är. Aldrig att jag springer det dock :P

2012-10-12 @ 10:15:44
URL: http://jossesplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: